Ny design och fokus på användaren på ny webb

Utifrån djupintervjuer och workshops skapade vi en modern och responsiv design till Starck & Partner, som integrerar företagets olika affärsområden. Resultatet blev en användarvänlig webbplats med snabbare laddningstider och förbättrad navigation, som effektivt kommunicerar Starck & Partners expertis och tjänsteutbud.

Utmaning

Starck & Partner är operativa och rådgivande konsulter inom HR- och organisationsutveckling samt bemanning, interim och rekrytering.

Starck & Partner hade behov av uppdatera och utveckla sin webbplats för att förtydliga erbjudandet och förbättra användarvänligheten. Starck & Partner ville också visuellt knyta ihop sin webb med ett antal andra digitala plattformar som företag erbjuder. I samband med att Starck & Partner gick samman med systerbolaget Inköpsdesign blev det också naturligt att integrera Inköpsdesigns erbjudande på Starck & Partners nya webb.

Strategi

För att säkerställa att den nya webbplatsen skulle möta Starck & Partners mål genomfördes djupintervjuer med VD och ansvariga per affärsområde. Underlaget gav oss värdefulla insikter som användes som utgångspunkt i ett gediget förarbete med strukturen för webbplatsen. 

För att knyta ihop det visuella utgick vi från uttrycket i Starck & Partners digitala verktyg för karriärutveckling, Starck Online. Det skapade en modern känsla som representerar företagets värden, ökar möjligheterna för att attrahera rätt målgrupp samt gav ett enhetligt visuellt uttryck för företagets externa plattformar.

Ambitionen var också att förbättra upplevelsen för användaren via fokus på UX, responsiv design, intuitiv navigering och snabbare laddningstider.

Resultat

Rippler skapade digitala, grafiska mönster till webbplatsen att använda tillsammans med Stack & Partners egna fotografier för att ge webbplatsen ett professionellt utseende med tydlig igenkänning. De mönster som producerades kan även användas i andra uttag, till exempel sociala medie-inlägg.

Utifrån en sökordsanalys skrevs rubriker och texter för varje tjänsteerbjudande inklusive budskap som på ett tydligt sätt presenterar Starck & Partners omfattande utbud. Resultatet är en användarvänlig och visuellt tilltalande webbplats som kommunicerar företagets expertis och erbjudanden.

En av de största utmaningarna var att integrera de olika affärsområdenas behov och samtidigt skapa en enhetlig struktur. Genom workshops och feedbacksessioner kunde vi iterativt förbättra designen och innehållet. Dessutom hanterade vi tekniska utmaningar med att integrera tredjepartssystem, funktionalitet och skräddarsydda lösningar som till exempel kalender och sökfunktion.

Besök Starckpartner.se för att se mer av resultatet.

Fler case

Kampanj för allas rätt att uppleva världen

Kunskapshub för att minska unga kvinnors kunskapslucka kring hormoner

Framtidens fibrer i fokus på TreeToTextiles nya webb