Vi är nominerade i Spinn

Den 22 november avgörs det om vi tar hem priset för ”Årets bästa PR-kampanj” på årets Spinn-gala. Vi är superglada över att vara nominerade tillsammans med vår kund Länsförsäkringar och kampanjen Frihetskapital! Med kampanjen vill Länsförsäkringar uppmana fler att välja bank med hjärtat och inte bara med plånboken.

Frihetskapital är Länsförsäkringars eget initiativ för att få fler svenskar att ha ett särskilt sparande för den egna känslan av frihet. Till skillnad från att spara för att konsumera, till exempel till en resa eller bostad, är ett frihetskapital något du sparar till för att i framtiden ha möjlighet att ta beslut som är bäst för dig utifrån den livssituation du befinner dig – med ditt sparande i ryggen! Exempelvis möjligheten att lämna en dålig arbetsgivare eller en dålig relation.

Inom Frihetskapital identifierade vi två fokusområden; ekonomisk frihet och ekonomisk jämställdhet i en relation. Två områden där vi såg att Länsförsäkringar gavs möjlighet att prata om sparande på ett nytt sätt i en modern kontext med mycket hjärta.

Utöver plattformen Frihetskapital.se initierade vi också b.la ”Jämställd rådgivning” – en möjlighet för kunder att få konkreta tips från Länsförsäkringars rådgivare om hur de kan göra relationen mer ekonomiskt jämställd.

Läs mer om Spinn här.

Nu hoppas vi på vinst! 

Fler artiklar

Sverige får kritik från EU

AI-driven marknadsföring med Performance Max

9 tips på hur du lyckas med din investerarkommunikation i kvartalsrapporter