Lyckas nå fram till målgruppen – och få dem att vilja ha mer. Vi på Rippler har samlat tre tips för att tränga igenom bruset under hösten 2022.
Ta ställning
Valtider är åsikternas tid – och en chans att nå ut med er viktigaste fråga. Bryt igenom bruset med ett tydligt budskap om något målgruppen bryr sig om.
Skippa corporate bullshit
Förklara så att folk förstår, utan fluff och fina ord. Annars kommer någon annan berätta din story – på sitt vis. På TikTok får Gen Z deklarationstips från influencers – paketerade rätt in i målgruppen.
Håll det kort
Digitala eventet, pr-pitchen, nyhetsbrevet och sociala medie-inlägget. Korta ner, tajta till och dela upp. Koncentrerade budskap fångar publiken – och ökar chansen att de kommer tillbaka för mer.
Låter det krångligt?
Vi hjälper dig. Vi har specialister inom PR och medierelationer, finansiell kommunikation, digital kommunikation, strategisk kommunikation och hållbarhetskommunikation.