Trendspaning hösten 2022 – tre tips för att nå ut

Lyckas nå fram till målgruppen – och få dem att vilja ha mer. Vi på Rippler har samlat tre tips för att tränga igenom bruset under hösten 2022.

Ta ställning

Valtider är åsikternas tid – och en chans att nå ut med er viktigaste fråga. Bryt igenom bruset med ett tydligt budskap om något målgruppen bryr sig om.

Skippa corporate bullshit

Förklara så att folk förstår, utan fluff och fina ord. Annars kommer någon annan berätta din story – på sitt vis. På TikTok får Gen Z deklarationstips från influencers – paketerade rätt in i målgruppen.

Håll det kort

Digitala eventet, pr-pitchen, nyhetsbrevet och sociala medie-inlägget. Korta ner, tajta till och dela upp. Koncentrerade budskap fångar publiken – och ökar chansen att de kommer tillbaka för mer.

Låter det krångligt?

Vi hjälper dig. Vi har specialister inom PR och medierelationer, finansiell kommunikation, digital kommunikation, strategisk kommunikation och hållbarhetskommunikation.

Fler artiklar

Sverige får kritik från EU

AI-driven marknadsföring med Performance Max

9 tips på hur du lyckas med din investerarkommunikation i kvartalsrapporter