Utmaning
Sommaren 2009 öppnade Stockholms första riktiga taquería, La Neta. Namnet ”La Neta” är mexikansk slang för ”the real deal” och symboliserar precis det restaurangen vill vara – en äkta mexikansk taquería med mat av hög kvalitet. I Mexiko är en taquería en demokratisk plats där alla är välkomna. Detta är något som La Neta vill bevara genom att hålla priserna nere och skapa en välkomnande miljö för alla.
Med anledning av öppningen av deras femte filial, La Neta Bar, på Smålandsgatan 24 i Stockholm, önskade de få hjälp med att nå en ny målgrupp. Den nya restaurangen har egen profilering som riktar sig mot ”after work”-gäster med sin strategiska placering mitt på Norrmalm.
Strategi
Då La Netas Instagram var relativt inaktiv såg vi ett behov av att skapa innehåll som visar restaurangens image och erbjudande. La Neta värderar kvalitativa ingredienser – de pressar sin egen lime- och apelsinjuice, lagar sina egna tortillabröd och gör sina egna såser. Detta var något vi ville kommunicera genom att producera innehåll som visar både den mat och dryck som erbjuds samt deras arbete in action. Vi ville även fånga miljön, som urskiljer sig från övriga La Neta-restauranger med sin stora bardisk.
Resultat
För att fånga potentiella gästers uppmärksamhet producerades både stillbilder och rörligt material till restaurangens sociala medier. Vi fotade, filmade och levererade innehåll med fokus på mat, dryck, miljö och in-action-bilder som La Neta kan publicera på sina kanaler och som hjälper till att särskilja La Neta Bar från dess övriga filialer.