Inspirationsseminarium med Life Science

Regelverk och rädsla gör att patientinformation och kommunikation inom hälsa och sjukvård ofta upplevs som torr, traditionell och tråkig. Ser du möjligheter, snarare än hinder, har potentialen att engagera din målgrupp aldrig varit större. Vi bjuder in till ett inspirationsseminarium den 29 maj, för dig som arbetar med kommunikation och marknadsföring inom läkemedelsbranschen och hälso- och sjukvården.

Maxa digitalt engagemang

Så lyckas du med kreativ och framgångsrik digital kommunikation på en hårt reglerad marknad!

  • Vad behöver du veta om symtomjakten som pågår på nätet?
  • Vad är egentligen docfluencers och vilket inflytande har dem?
  • Hur går det att skapa relevanta kommunikationskampanjer som engagerar i en bransch med ett etiskt regelverk?

Det är några av de frågor som vi på kommunikationsbyrån Rippler Communications besvarar på vårt inspirationsseminarium onsdagen den 29 maj. Vi tar dessutom upp exempel på smarta branschnära kommunikationsinsatser, i Sverige och internationellt. På plats finns även Matilda Winderlich, produktchef på läkemedelsföretaget Gedeon Richter Nordics, specialiserat på kvinnohälsa. Hon berättar om hur kampanjen Östrogeni slår hål på gamla myter och ökar kunskapen om kvinnliga hormoner och preventivmedel hos unga kvinnor – och hur ett specialbyggt TikTok-filter spelar en central roll i spridningen.

Inspirationsseminarium för dig som arbetar med kommunikation och marknadsföring inom läkemedelsbranschen och hälso- och sjukvården. Varmt välkommen!

När, var, hur?

Datum: Onsdag 29 maj
Tid: Kl. 8:00-9:15. Frukost serveras från kl. 7:30.

Plats: Rosenlundsgatan 40, Stockholm

Närmaste tunnelbana: Mariatorget, eller södra station (pendeltåg)

Fler artiklar

Hur ska ESRS-rapporter taggas digitalt?

Frukostseminarium: Den dubbla väsentlighetsanalysen

Tystnad kan få kännbara konsekvenser