Site logo Site logo

Fem anledningar till att göra en digital kortversion av års- och hållbarhetsredovisningen

Vi ser ofta att företag lägger mycket tid och resurser på att ta fram sina års- och hållbarhetsredovisningar och sedan stannar där. Men innehållet i rapporterna är ofta både värdefullt och uppdaterat och här finns det massvis med outnyttjad potential för varumärkesbyggande. 

En snygg och proffsig digital version ökar värdet av innehållet i er årsredovisning. Lyft ut det bästa i rapporten till er webb, antingen sömlöst integrerat med resterande webbplats eller som en fristående kortversion av rapporten. Inte övertygad? Här är fem anledningar:

  1. Den är, helt enkelt, roligare. 
    Webbversionen gör det möjligt att använda animationer, interaktioner, videos och andra intresseväckande element som lyfter fram innehållet på ett tydligt och kreativt sätt. 

  2. Ni ser vilka delar som verkligen blir lästa. 
    Med en bra uppsatt spårning får ni nya insikter om vilka delar av er verksamhet som målgruppen är mest intresserad av. 

  3. Den är enkel att dela. 
    Exempelvis på sociala medier. På det sättet får årsredovisningen fler användningsområden, och ni skapar fler möjligheter för ert varumärke att skina. 

  4. Mobilanpassning.  
    Att läsa en digital pdf på mobilen är inte särskilt kul. Med en webbversion av rapporten ökar tillgängligheten på flera sätt. 

  5. Anpassat efter målgruppen.
    Oavsett om det gäller investerare, kunder, konsumenter eller potentiella medarbetare kan rapportens innehåll skräddarsys, så att varje målgrupp enkelt hittar de delar som är mest relevanta för dem.

Vill ni ha hjälp? Kontakta oss så hjälper vi med allt från produktionsledning till implementation.

Rikard Johansson
Olivia Alm
Olivia Alm

Fler artiklar

Maximera er påverkan under Almedalsveckan 2025: Så lyckas ni

När politiken bromsar: Företagen kan avgöra hållbarhetsomställningen

Frukostseminarium: Så ger Almedalen resultat