Uppdrag
Dramaten& ger utrymme åt nyskapande scenkonst och scenkonstnärer som inte ryms inom teaterns ordinarie repertoar. En målsättning är b.la att bredda Dramatens erbjudande och därmed också besökarna. Ripplers uppdrag är att hjälpa Dramaten& med PR och digitalisering för olika scenkonstprojekt.
Som en del av detta hjälpte vi till med paketeringen av ”Performance Concert” – ett format där en artist och en regissör skapar dramatiserade konsertföreställningar. En möjlighet för artister att bredda/fördjupa sitt berättande och uppnå en ny typ av publikmöte.
Who's afraid of Jenny Wilson
Den första föreställningen ”Who’s afraid of Jenny Wilson” hade premiär hösten 2018 och Rippler agerade rådgivare, tog fram en övergripande riktig för kommunikationsenheterna och lanserade föreställningen och det nya formatet. Några av Sveriges största medier (Aftonbladet, DN, SVT, TV4, SvD, GP) rapporterade om satsningen ”Who’s afraid of Jenny Wilson”. Även livsstilsmedier och musikmedier lyfte föreställningen.
Vi agerade även stöd till Dramatens sociala medier och skapade b.la material i form av konceptuell film, filmade intervjuer med artist, regissör och scenograf för att på så vis förklara formatet (detta i samarbete med produktionsbolag).