Site logo Site logo

Bolag inom Life science
och healthcare?

Vi tar er kommunikation till nya höjder

Är det kris?

Ring Katrin: 073-338 86 29
Benjamin

Tre myter om rörligt innehåll

Rörligt innehåll är dyrt, tar tid och ska alltid vara kort… Eller? Låt oss ta död på några myter om rörligt innehåll en gång för alla, med tips från vår innehållsproducent Benjamin Tesfazion.

Myt 1: Det är dyrt

Nej. Själva berättelsen och idén är det viktigaste för att uppnå ett bra resultat. Det går att åstadkomma även med en begränsad budget.

Myt 2: Det tar lång tid

Nä. Vet du vad du vill säga kan produktionen gå undan så länge du låter kreativiteten flöda.

Myt 3: Det måste vara kort

Nope. Är innehållet intressant nog kan du unna dig ett längre klipp, även på sociala medier. För Reels på Instagram är längre tips rent av att föredra.

Nyfiken?

Vill du veta mer om filmproduktion och hur vi på Rippler kan hjälpa dig? 

Kontakta vår innehållsproducent Benjamin Tesfazion: benjamin@rippler.se 

Fler artiklar

Att rapportera är inte samma sak som att kommunicera

Har du haft koll 2024?

Vikten av en bra och välfungerande IR-webbsida