Site logo Site logo

Silver i Echo Awards

Vår kampanj 80ml för kunden Gedeon Richter Nordics har vunnit silver i tävlingen Echo Awards – även kallad VM i direktmarknadsföring!

“ECHO-winning campaigns are strong at the strategic core. Sharp along the creative edge. And powerful enough to deliver a clean, crisp, authentic brand experience that drives real results every time.”

Tävlingen får tusentals inskickade bidrag. Bland de nominerade i år fanns sju svenska byråer. 80ml tävlade i kategorin Pharmaceutical and Healthcare. Kampanjen syftar till att öka kännedomen om den dolda kvinnosjukdomen myom. Tidigare har 80ml vunnit guld i Swedish Content Awards och amerikanska Shorty Awards, samt brons i svenska Guldnyckeln. Den har även blivit nominerad som en av 2016 års bästa kampanjer i European Excellence Awards och Spinn, samt blivit utnämns som en av de bästa integrerade kampanjerna av australiensiska Bestadsontv.

Fler artiklar

Northvolt och CSRD, en dyr läxa om risker och transparens

EU backar: Förslag på nedskärningar i CSRD, CSDDD och Taxonomin 

Välkommen på samverkans-AW på Forskaren i Hagastaden