Rippler Communications firar sommaren med tre starka nyrekryteringar. PR-byråns senaste tillskott är AD:n Hanna Gradin och projektledarna och mediestrategerna Respina Gholinia och Ebba Lagersten.
”Vår styrka har alltid varit ett genuint intresse för kundens affärer, en extremt hög servicenivå och en orädsla för nya lösningar. Det ställer krav på våra medarbetare, men lockar också de bästa. Vår nya trio stärker upp vårt befintliga team, vilket kommer ge oss och våra kunder möjlighet att utvecklas ytterligare”, säger Katrin Ludvigsson, grundare av Rippler Communications.
Hanna Gradin – AD med friluftslivsprofil
Hanna Gradin rekryteras som grafisk formgivare och kommer vara med i arbetet att utveckla Ripplers digitala produktion. Hon besitter en bred bas av kunskap inom visuell kommunikation, så som grafisk form/illustration, motion graphics och rörlig kommunikation. Hanna har bland annat arbetat med varumärken som Fjällräven och Myrorna. Hon har också arbetat som AD och kreatör för varumärket Haglöfs.
Respina Gholinia – projektledare med digital profil
Respina Gholinia rekryteras som projektledare och mediestrateg, närmast från byrån Story Relations där hon jobbade som PR-konsult med kunder som Johnson & Johnson, Orkla Care och Nigab. Respina har spetskompetens inom konceptutveckling, sociala medier, medierelationer och influencer marketing.
Ebba Lagersten – projektledare med erfarenhet av fastighetsbranschen
Ebba Lagersten går också in i rollen som projektledare och mediestrateg. Ebba har tidigare jobbat på PR-byrån Loupe Communications, och har de senaste tre åren varit på kundsidan hos fastighetsbolaget Akademiska Hus. Ebba har erfarenhet av att både jobba som kommunikationsansvarig och nischat som PR- och innehållsstrateg.