LinkedIn annonsering & marknadsföring

Befinner du dig inom B2B-sektorn? Då är LinkedIn en viktig kanal att både synas och annonsera på! Läs mer och lär dig om fördelarna med annonsering på LinkedIn direkt.

Vad är LinkedIn?

Det är en plattform som uppdateras mer frekvent än andra plattformar och har dessutom massvis med relevant information om sina användare. LinkedIn erbjuder möjligheter att inrikta sin marknadsföring beroende på bland annat företag, jobbtitel och bransch. LinkedIn sticker ut från mängden av de större sociala medieplattformarna då det är ett yrkesnätverk. Detta gör det till den perfekta plattformen för annonsering för B2B men även när det gäller att hitta nya medarbetare.

Varför ska man satsa på LinkedIn annonsering?

  1. Specificerade målgrupper

    LinkedIn erbjuder avancerade målgruppsinriktningar baserade på faktorer så som bransch, befattning, företagsstorlek och geografisk plats där du kan nå ut till exakt de personerna som är mest relevanta för dig

  2. Leadgenerering

    Med funktionen ”Lead-generering” kan du enkelt samla in leads direkt från dina annonser utan att användarna behöver lämna plattformen.

  3. Kraftfulla analysverktyg

    LinkedIn erbjuder detaljerade analysverktyg som gör det möjligt för dig att mäta resultat, spåra konverteringar och optimera dina kampanjer för att maximera avkastningen på din investering.

  4. Möjligheter för nätverksbyggande

    Att annonsera på LinkedIn ger dig möjlighet att ansluta med potentiella kunder, samarbetspartners och branschkollegor samt bygga meningsfulla affärsrelationer som kan vara en nytta för företaget på lång sikt.

Linkedin erbjuder flera olika annonsformat som kan anpassas efter syfte, man kan antingen annonsera i flödet på LinkedIn eller exempelvis genom att direkt skicka sponsrade meddelanden till personer i målgrupper. 

Hur kan vi på Rippler hjälpa dig?

Det kan vara svårt att hitta tiden eller kompetensen för att sköta sin egen annonsering. Då är det perfekt att ta hjälp av en byrå. Vi har specialister inom både sociala medierannonsering och content-produktion. Tveka inte att höra av er om ni vill ha hjälp med annonsering på LinkedIn!

Varför ska man satsa på LinkedIn annonsering?

  1. Specificerade målgrupper

    LinkedIn erbjuder avancerade målgruppsinriktningar baserade på faktorer så som bransch, befattning, företagsstorlek och geografisk plats där du kan nå ut till exakt de personerna som är mest relevanta för dig

  2. Leadgenerering

    Med funktionen ”Lead-generering” kan du enkelt samla in leads direkt från dina annonser utan att användarna behöver lämna plattformen.

  3. Kraftfulla analysverktyg

    LinkedIn erbjuder detaljerade analysverktyg som gör det möjligt för dig att mäta resultat, spåra konverteringar och optimera dina kampanjer för att maximera avkastningen på din investering.

  4. Möjligheter för nätverksbyggande

    Att annonsera på LinkedIn ger dig möjlighet att ansluta med potentiella kunder, samarbetspartners och branschkollegor samt bygga meningsfulla affärsrelationer som kan vara en nytta för företaget på lång sikt.

Linkedin erbjuder flera olika annonsformat som kan anpassas efter syfte, man kan antingen annonsera i flödet på LinkedIn eller exempelvis genom att direkt skicka sponsrade meddelanden till personer i målgrupper. 

Hur kan vi på Rippler hjälpa dig?

Det kan vara svårt att hitta tiden eller kompetensen för att sköta sin egen annonsering. Då är det perfekt att ta hjälp av en byrå. Vi har specialister inom både sociala medierannonsering och content-produktion. Tveka inte att höra av er om ni vill ha hjälp med annonsering på LinkedIn!

Fler artiklar

Gör dig redo för års- och hållbarhetsrapporternas säsong

Sverige får kritik från EU

AI-driven marknadsföring med Performance Max