Site logo Site logo

Bolag inom Life science
och healthcare?

Vi tar er kommunikation till nya höjder

Är det kris?

Ring Katrin: 073-338 86 29

Har du ett digitalt självförtroende?

Vad är ett digitalt självförtroende och varför ska man ägna extra tid åt att skaffa sig ett sådant? När Rippler bjöd in till frukostseminarium på temat lockades en stor publik. Gästerna fick lyssna på Sofia Embrén från Stockholms Kvinnohistoriska och Ripplerduon Respina Gholinia och Ebba Lagersten, som delade med sig av sina bästa tips för hur man bygger sina sociala kanaler utan rädsla för att misslyckas.

Många kan känna igen sig i den vilsenhet som kan uppstå när en ny social kanal ska invigas. Att hitta sin ton, sitt språk och sitt innehåll är, när allt kommer omkring, inte helt enkelt. Oavsett om det gäller ditt privata Instagram-konto eller företagets Facebook är fortfarande delar av de sociala mediernas logik ett knepigt mysterium för de flesta. Att sätta temat för höstens seminarium var därför inte svårt, det är dags att göra upp med skräcken inför sociala medier.

Gemensamt för de tre talarna var vikten av förberedelse och att ta sociala kanaler på lika stort allvar som traditionella, det går inte att beställa en viral succé men det går att säkra upp så att man kan fånga en när man har chansen.

Se experternas tips i dokumentet här!

Fler artiklar

Låt inte formalia få kväva kommunikationsfokuset i styrelsen

Så fångar du investerarnas uppmärksamhet under din presentation

Northvolt och CSRD, en dyr läxa om risker och transparens