Almedalen 2019? Ripplers råd för succé i Almedalen

Ett av årets viktigaste tillfällen att hämta erfarenhet och påverka är under politikerveckan i Visby. Vi har lång erfarenhet av att hjälpa kunder med allt från nätverksstöttning till storslagna kampanjer och klassisk projektledning. Ebba Lagersten är ansvarig för vår och våra kunders närvaro i Almedalen 2019.

– Vi planerar redan nu tillsammans med kunder från alla möjliga branscher. Vi tror på Almedalen som ett tillfälle att bygga strategiska nätverk och försöker alltid hitta synergier i vårt eget. I vår trädgård på strandgatan kommer vi bjuda in till möten mellan personer och organisationer som vi tycker bör träffas och den kan också bokas om man behöver en yta.

Ebba har arbetat på Rippler sedan våren 2018 och kommer närmast från rollen som kommunikationsansvarig på fastighetsbolaget Akademiska Hus, där hon också hade ett ansvar för Almedalsdeltagandet.

– Almedalen angår alla, lite paradoxalt är det att man förbiser det som ett pr-jippo men ändå lägger stora pengar på det. Mitt mål är att våra kunder ska spendera mindre pengar än vanligt men få ut mer nytta.

CHECKLISTA INFÖR ALMEDALEN

• Strukturera upp ditt nätverk – leta efter hubbarna och de ”svaga” relationerna
• Sätt ett långsiktigt mål – se inte Almedalen som en sommarkatt
• Ringa in de du vill träffa på plats och bygg relationen redan nu
• Ifrågasätt seminariet – räkna på om det är värt det
• Omsätt resultat i samtal istället för besökare
• Bjud in alla du vill prata med till ett samlat tillfälle, slipp jaga
• Undvik kallprat, förbered dig på big talk!
• Förbered återkopplingen

Fler artiklar

Sverige får kritik från EU

AI-driven marknadsföring med Performance Max

9 tips på hur du lyckas med din investerarkommunikation i kvartalsrapporter